توسعه فردی

5 راهکار ویژه برای مدیریت صحیح زمان

مدیریت زمان از آن دسته مهارت های کلیدی و تاثیر گذار در موفقیت فردی است که خیلی از افراد هنوز به اهمیت آن پی نبرده اند و یا مشکل زیادی در مدیریت زمان خود دارند.

مسئله اصلی زمان نیست. بلکه تنها مسئله زمان است مایلز دیویس ؛ موسیقیدان برجسته

در این مقاله با 5 راهکار ویژه به کمک شما می آییم تا زمان خود را به خوبی مدیریت کنید.

1- اهداف مشخص

اهداف خود را به صورت هفتگی ، ماهانه و سه ماهه مشخص کنید. این کار شما را از سردرگمی خلاص می کند و باعث می شود بدانید که دقیقا زمان خود را برای چه کاری اختصاص دهید.

2- کدام کار اهمیت بیش تری دارد؟

کار های خود را اولویت بندی کنید . این گونه برای شما روشن می شود که برای کدام کار زمان بیشتر و بهتری اختصاص دهید.

3- کمال گرایی ممنوع

یکی از بزرگترین مشکلات همه افراد همین کمال گرایی است.

بیش تر افراد همیشه برای کار خود به دنبال ساعت ها و مناسبت های رند هستند.

مدیریت زمان درست

از ساعت 6 ، از شنبه ، از اول ماه ، … آدم احمق

4- اعمال محدودیت زمانی

برای کارها یتان محدودیت زمانی در نظر بگیرید . چون اگر این کار را نکنید به احتمال قوی یک کار 10 دقیقه ای را چند ساعت طول خواهید داد و این یعنی شما یک قاتل حرفه ای هستید ؛ قاتل زمان خود….

5- صبح ، زمانی ایده آل برای اولویت دار ها

سعی کنید کار های مهم یا سخت خود را صبح انجام دهید ؛ البته این توصیه و تجربه برزرگان است. اگر کار های مهم و سخت را صبح انجام دهید ، در طول روز فشار روی شما کمتر خواهد بود.

اهمیت مدیریت زمان را دست کم نگیرید متاسفانه بیشتر افراد زمانی به اهمیت مدیریت زمان پی می برند که دیگر زمانی برای مدیریت ندارند. امیررضا پورعزت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا