توسعه فردی

8 عادت بد که باید از برنامه روزانه خود حذف کنید


شما حاصل عادت های خود هستید. وقتی اجازه می دهید عادت بد شما را تسخیر کنند ، به طرز چشمگیری مانع موفقیت شما می شوند. مسئله مهم اینجاست که عادت های بد موذیانه هستند و به آرامی روی شما می خزند تا جایی که حتی متوجه آسیب دیدگی آنها نمی شوید.

خود کنترلی لازم برای ایجاد عادت های خوب (و جلوگیری از عادت بد) نیز به عنوان پایه ای برای یک اخلاق کار قوی و بهره وری بالا عمل می کند. خود کنترلی مانند عضله است – برای ساختن آن باید ورزش کنید.

8 عادت بد که باید ترک کنید

1- استفاده از گوشی و کامپیوتر در تخت خواب


این یک مسئله مهم است که اکثر مردم حتی نمی دانند به خواب و بهره وری آنها آسیب می رساند. نور آبی با طول موج کوتاه نقش مهمی در خلق و خو ، سطح انرژی و کیفیت خواب شما دارد. در صبح ، نور خورشید حاوی غلظت زیادی از این نور آبی است.

هنگامی که چشم شما مستقیماً در معرض آن قرار می گیرد ، نور آبی تولید هورمون ملاتونین را که باعث خواب می شود متوقف کرده و باعث می شود هوشیاری بیشتری داشته باشید. در بعد از ظهر ، اشعه خورشید نور آبی خود را از دست می دهد ، که به بدن شما اجازه می دهد ملاتونین تولید کند و باعث خواب آلودگی شما شود. تا عصر ، مغز شما انتظار قرار گرفتن در معرض نور آبی را ندارد و به آن بسیار حساس است.

بیشتر دستگاه های موردعلاقه ما – لپ تاپ ها، تبلت ها و تلفن های همراه – نور آبی با طول موج کوتاه را به وضوح و در صورت شما منتشر می کنند. این قرار گرفتن در معرض تولید ملاتونین را مختل می کند و توانایی خوابیدن و همچنین کیفیت خواب را هنگامی که سر خود را تکان می دهید تداخل می کند. همانطور که همه ما تجربه کرده ایم ، یک خواب نامناسب شبانه تأثیرات مخربی دارد. بهترین کاری که می توانید انجام دهید اجتناب از این وسایل بعد از شام است (تلویزیون برای اکثر مردم مناسب است به شرطی که آنها به اندازه کافی دور از صحنه قرار بگیرند).

2- گشت و گذار بیهوده و بی هدف در اینترنت

تحقیقات نشان می دهد که گشت و گذار بیهوده در بین حجم عظیمی از اطلاعات متنوع باعث می شود که ذهن شما دچار سردردگمی شود و در نتیجه بهروه وری شما بسیار پایین می آید.

بهترین پیشنهاد این است که صفحات و کانال های اخبار که پهنهی متنوعی از اخبار را در اختیار شما می گذارد، دوری کنید.

3- چک کردن موبایل در هنگام صحبت با دیگران

هیچ چیز مانند یک پیام کوتاه در اواسط مکالمه یا حتی نگاه سریع به تلفن اشتیاق شما را خاموش نمی کند. وقتی متعهد به مکالمه شدید ، تمام انرژی خود را معطوف مکالمه کنید. خواهید فهمید که وقتی مکالمات خود را غرق می کنید لذت و تأثیر بیشتری دارند.

4- استفاده از اعلان ها (نوتیفیکیشن)

اعلان ها یکی از کابوس های بهره وری است. مطالعات نشان داده است که جستجو روی تلفن و ایمیل هر بار که توجه شما را جلب می کند باعث افت بهره وری شما می شود. ممکن است هر زمان که پیامی به تلفن شما وارد می شود یا نامه الکترونیکی به صندوق ورودی شما می رسد ، مطلع شوید ممکن است مهم یا خوب باشد ، اما اینگونه نیست.

به جای کار با اعلان های خود ، همه ایمیل ها / متن های خود را جمع کنید و آنها را در زمان های تعیین شده بررسی کنید (به عنوان مثال ، هر روز یک ساعت به ایمیل های خود پاسخ دهید). این یک روش اثبات شده و سازنده برای کار است.

5- گفتن “بله” زمانی که بهتر است بگویی “نه”

تحقیقات نشان می دهد هر چه در نه گفتن مشکل داشته باشید، احتمال بروز استرس فرسودگی و افسردگی در شما بیشتر است.

نه گفتن به خواسته های دیگران هنوز هم برای عده ای چالش بزرگی است.

6- توجه به افراد سمی

همیشه افراد سمی وجود دارند که راهی برای رفتن زیر پوست شما و ماندن در آنجا دارند. هر بار که فکر می کنید به یک همکار یا شخصی که خون شما را به جوش می آورد فکر می کنید ، تمرین کنید که به جای آن از شخص دیگری در زندگی خود سپاسگزار باشید. افراد زیادی وجود دارند که شایسته توجه شما هستند.

7- انجام کار در حین جلسه یا کنفرانس

هرگز نباید به نصف توجه خود به جلسات توجه کنید. اگر یک جلسه ارزش توجه کامل شما را ندارد ، در وهله اول نباید در آن شرکت کنید. و اگر این جلسه ارزش توجه کامل شما را دارد ، پس باید هر آنچه را که می توانید از آن خارج کنید. انجام چندین وظیفه در جلسات با ایجاد این تصور که فکر می کنید از همه مهمتر هستید ، به شما آسیب می زند.

8- غیبت کردن

شایعه پراکن ها از ناملایمات زندگی دیگران لذت می برند. در ابتدا می توان به شخصی بودن یا حرفه ای بودن شخص دیگری نگاه کرد ، سرگرم کننده است ، اما با گذشت زمان ، خسته کننده می شود ، باعث می شود احساس سنگینی کنید و دیگران را آزار دهید. بسیاری از نکات مثبت در آنجا وجود دارد و چیزهای زیادی برای یادگیری از افراد جالب وجود دارد در حالی که شما وقت خود را صرف صحبت در مورد بدبختی دیگران می کنند.

ذهن های بزرگ در مورد ایده ها ، ذهن های متوسط ​​در مورد اتفاقات و ذهن های کوچک در مورد مردم بحث می کنند روزولت

امیررضا پورعزت

هر وقت از راه رفتن خسته شدی ، بدو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا